torsdag 9 december 2010

Vem var det som sket?

Framförallt så är det ert fel sa Patrik med ett förebrående tonfall. Mycket må vara mitt fel men avbefolkningen i Norrlands inland kan jag inte ta på mig. Men Patrik var bestämd på den punkten – det är vi kvinnor som avbefolkar samhällena i Norrland. En och annan karl stannar envist och lojalt kvar i byn medan fruntimren flyr till storstäder som Sollefteå och Dorotea. Maria menade att det kanske är karlarnas fel som inte ser till att det finns något som är värt att stanna för. Jaha du tänker så du sa Patrik och lag sig till med en tankerynka i pannan. Ja hon tänkte så.

Något annat som faktiskt inte heller är mitt fel är parasitjävlarna. Det var inte jag som sket i dagvattnet. Det var någon i Odensala – i precis samma område som jag levde och sket i tidigare. Men det var då och nu är nu. Jag är helt övertygad om att det är bostadsrättsföreningens ordförande herr Goebbels och hans hantlangare som har bajsat sönder hela Östersund. Jag undra hur det känns att vara den som har förgiftat en hel stad? Undrar hur det känns att få sin avföring utkablad till massorna? Jag känner på mig att de känner sig kränkta. Kränkte, nakna och exposed.

Inga kommentarer: