söndag 12 december 2010

Anti Stallintrig Missile System

I dessa mörka tider av terror och parasiter vill jag lyfta ett varnande finger för att hamna i skottlinjen på den näst efter Bagdad mest konflikttäta platsen på jorden: stallet. Om du nu ändå vill lämna neutraliteten och bege dig in i konflikten, av rättvisepatos eller helt för egen vinnings skull, så bör du vara medveten om att stallet är en mycket farlig plats och en rekryteringsplats för nästa generations bitterfittor. Hästfolk är nämligen ett intrigmakande folk och det sägs att de är nästan lika stridslystna och skitsnackande som kaninhoppningsfolket. Hjälm, skottsäkerväst, stålhätta och diplomatförbindelser är ett krav om du ska ha en chans att överleva. Krigsföringen i stallet är modern och utomordentligt sofistikerad och samtidigt brutal och blodig. Då fälttågen inte längre är på modet är det småskaliga attacker, hot, terror och ekonomisk krigsföring som gäller. En god lokalkännedom och vapen anpassade för att användas mitt bland civila är något som du bör satsa på om du ska ge dig in i konflikten. En pansarvagn gör sig dåligt i trånga gränder i Bagdad såväl som på ridhusets läktare och i sadelkammaren. Mycket väl utvecklade Anti Missiles Defense Systems är en absolut nödvändighet. Kom ihåg att det framförallt är i avskräckningssynpunkt som du rustar. Slaget om stallet kommer dock aldrig att vinnas så länge som balance of terror råder. Men om upprustningen har escalerat till ekonomisk ohälsosamma nivåer, vilket det väldigt lätt tenderar att göra, är det av ytterta vikt att du parallellt med byggandet av Anti Ballistic Defence Systems även har byggt upp en avancerad underrättelsetjänst. Information är a och o och pålitliga källor kommer att vara din största tillgång. Därför bör du jobba hårt på att skapa goda diplomatiska förbindelser och skaffa dig ett nätverk av läckor. Bestraffa förräderi och myteri hårt och offra gärna en stallkatt då och då som avskräckande exempel.Skaffa dig allierade i styrelsen och bland privathästägarna. Håll dig nära makten, slicka uppåt och sparka nedåt. Barnsoldater är många gånger att föredra. De är alerta, okritiska och billiga i drift. Locka knatteryttarna med My little ponies och de lite äldre stalltjejerna imponerar du på med fejkade hästkunskaper och storartade ridprestationer. Var alltid på din vakt, när du minst anar det kan din allierade hugga dig i ryggen med dynggrepen. Förevändningar och svepskäl för invasion och uteslutning ur bilatera samarbeten är mycket viktigt. Se därför alltid till att ha ständig uppsikt över dina vänner såväl som dina fiender och notera när de klantar sig. Gör dom det inte så gillrar du en fälla. Invagga dem i falsk trygghet så att de dristar sig till att slarva med sopningen eller skvallrar för mycket. Ingen miss är för liten för att inte användas emot dem när de politiska vindarna vänder. Se och lär av USA när det gäller att finna skäl för att starta krig eller störta ledare. Samma taktik används flitigt i stallet för att att attackera de som för tillfälligt hotar den rådande makten. Sist men inte minst - lita inte på någon.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha ja det är inte lätt att vara stalltjej, ja för tjejer är vi väl fortfarande? det hävdar jag bestämt med mina 3+4 år...och jag menar 3+4 är ju 7 så då är jag ju en tjej liksom. :-)
jag förderar att använda sporrarna när jag sparkar nedåt för det gör liksom lite ondare. den stora frågan är dock vem som är nedanför mig? jag har inte ridit så länge och har faktiskt bara haft sommarhäst två somrar i rad. vart hamnar jag i herarkin liksom? men å andra sidan kan man ju som du sade späda på lite med "låtsaskunnande" framför 12-åringarna och dom bara smälter som smör i solen. Dock var en 12-åring inte så imponerad av mig förra helgen på jouren då jag tyvärr blandade ihop sven och oden ute i hagen- B I G misstake- hon kommer aldrig att tycka att jag är cool längre- jag hävdade dock att jag inte hade glasögonen på mig...stalltjej som jag är ;-)
/S