onsdag 22 december 2010

Senaste avslöjandet från Wikileaks: Tomten är Bin Laden.

December är en bra månad. I alla fall för norrmännen som slipper betala skatt. Och för alla handlarna som vi lägger våra surt förvärvade och högt skattade och beskattade löningar på. Det torde även vara en bra månad för alla självmordsbombare med tanke på så många spontana folkhopar och presumtiva offer det finns överallt. Nej men usch det där var inte alls kul tänker du kanske nu. Hon är väl inte så förtappad att hon har börjat skoja om terrorattentat?! Neee naturligtvis inte. Det var bara ett konstaterande. Precis som att det är kallt, mörkt och allmän misär - jag säger inte att jag försvarar systemet med 6 månaders vinter, en månads vår, en onsdag sommar och resten höst - jag bara konstateras att det är så. Precis som att det måste vara sjukt trist att misslyckas med ett självmordsattentat. Tänk att vara så engagerad i något att du är villig att offra ditt liv för det och så ramlar du på målsnöret mitt framför 70 hånleende oskulder. Det måste som va svårt att peppa sig att sadla om - byta bana och skola om sig till hudterapeut. Attans kanske man tänker då. Attans jävla skit orvar.

December måste också vara en dröm för alla mediakåta 80-talisttomtar som får springa runt och spela allan dagarna i ända. Att tomtar ens kan vara tillåtna förresten, i dessa tider av terror- och pedofilskräck tycker jag är anmärkningsvärt. Fatta själv: du har legat och tryckt i en grotta i Pakistan sedan 2001 å plötsligt behöver du inte ens raka av dig skägget för att undkomma misstankar. Jag har väntat på att USA ska förbjuda tomten i flera år men icke. Det är väl de där flata demokraterna som sätter käppar i julen kan jag tänka. Just frågan om tomtens vara eller inte vara måste vara väldigt problematiskt för Sverige Demokraterna att ta ställning till. Å ena sidan är jultomten en fin genomsvensk tradition precis som kåldolmen, kebabpizzan och runstenen som alltså bör och måste bevaras om vi inte helt ska tappa all moral och social sammanhållning. Å andra sidan vet vi inte vem som gömmer sig bakom tomteskägget - tänk om det är en vänsterpartist?! Ett dilemma svårt som något. Själv är jag så gott som övertygad om att det är Bin Laden som gömmer sig bakom tomtemasken. Det avslöjas i den senaste läckan från Wikileaks.

Inga kommentarer: