tisdag 2 november 2010

Imse Vimse kan du va.

Kanske älskar jag den där tavlan så mycket att jag inte vill hänga upp den på väggen. Kanske är det därför den står lutan mot en vägg i vardagsrummet i perfekt blickfång från soffläget. Ni andra kanske föredrar att ha tavlor hängandes på väggen. Själv ser jag inte riktigt poängen med det, lika lite som jag har förstått vitsen med pälsänglar. Jag har läst biologi och allt sånt där skit men nej jag ser inte alls någon verklig mening med att ett jävla djur ska frossa på bästa gåbortstassen.

Det är å andra sidan rätt mycket jag inte ser någon verklig mening med. Påminner mig om den där sången ” Hurra nu ska vi äntligen få röra på benen. Hela stammen jublar å det sprätter i grenen. ,….., För mordbränder är härliga, ta hit fotogenen. Eftersläckningen tillhör just de fenomenen inom brandmansyrket som jag tycker det är nån nytta med……” Ringer ingen klocka? Nehej. Det var väl det jag misstänkte. Vad är det med dagens ungdom? Vanhedra svensk musikhistoria. Herregud - Härjarevisan kunde man ju utantill innan man kunde gå! Ni 80-talister är alldeles för curlade. Det är så sant som det är sagt. Det ska daltas med dagis och Imse vimse spindel. Vadå imse vimse? Imse vimse på dig själv. Det kan du va.

Å glöm nu inte att jag har sagt det, som Vickans mormor skulle ha sagt. Eller var det farmor? Sak samma. Någon 80-talist var hon då rakt inte.

3 kommentarer:

Albinokinesen sa...

Hahahahahahaha..ska komma ihåg det till mina framtida barn...här ska det jävlar i mig inte daltas med något dagis å imse jävla fucking vimse!!!!

Anonym sa...

Albinokines alias Tassen - dina framtida barn kommer tycka att gruvan i Malmberget är en bit dajmkaka. De kommer drömma om saltgruvorna i Sibirien när de sitter på sin katolska internatskola i Scotland eller på någon annan bister plats.

Tassen sa...

Hörru...det blir internatskola i skottskabergen så fort de kan stå och gå. För mama needs to buy Guccibags and sip champange ;)