tisdag 9 november 2010

Becquerelhjärnan på autopilot.

Om det mot all förmodan är någon som undrar vad jag har haft för mig den senaste dryga veckan så ska jag härmed räta ut alla frågetecken.

Ctrl + C, Alt + 2, Ctrl D, Enter, Enter, Shift, →, Enter, Shift, Högerklick, högerklick, högerklick, Shift, Enter, Shift, Shift, ↓, ↓, Enter, Högerklick, *, Shift, dubbelklick, högerklick, ev ändra datum, Shift, Alt 2, markera, Ctrl C, Alt 2, Ctrl D, Enter, ←, Enter, Alt 4, Alt 2, dubbelklick, Ctrl F, ↓. Och alltihop om igen. Och om igen. Och om igen.

Det är inte alls så tråkigt som det kan tyckas vid första anblicken utan faktiskt ganska rogivande. Det är dessutom en alldeles utmärkt träning för mina prinskorvsfingrar. Om jag anstränger mig kan jag skönja en viss förändring, de har blivit längre och antagligen starkare vilket alldeles säkert kan öka mina chanser i matchen mot ridskolehästarna. Tyvärr medför det även kramp i höger handled och nackspärr men det vore synd att klaga. Tänk på barnen i Afrika, gruvarbetarna i Kina och handläggarna på Försäkringskassan.

Efter ett par timmar så går det på autopilot och om man nu av någon anledning kommer av sig så dyker allt som oftast en panikaratad känsla upp att man har missat något väsentligt. Tänk om man har råkat ge kunderna Garanterat smutsig el från Polen när de ville ha Bra miljöval. Men då kan man andas ut. För det första så säljer vi inte garanterat smutsig el från Polen (fast det säkert skulle vara väldigt lukrativt, breddar vi oss dessutom med en porr-, knark- och vapenfond så kommer jämtlänningarna kunna få gratis el i all överskådlig framtid men våra ägare kommunen tycker att det är en dålig idé, typiskt offentlig verksamhet att totalt sakna känsla för affärsmässighet, nej tacka vet jag Maud Olofsson, skulle hon få bestämma så skulle tyska imperialister äga hela Norrland vid det här laget och det hade varit förträffligt, speciellt för miljön) och för det andra så har becquerelhjärnan helt utan min vetskap utför uppgiften korrekt och i en hastighet som skulle ha imponerat starkt på min mellanstadielärare som ojade sig åt min oförmåga att lära mig gångertabellerna utantill. Karin – Ulla, 1-0.

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis, handläggarna på försäkringskassan har det jäkligt jobbigt- det tycker jag för övrigt att vi bör tänka på dem lite oftare. kanske rentav en tyst minut i veckan för att hedra denna fantastiska underbetalda överarbetade försäkringskassanpersonal. så det så!
/Sara

Det kan du va sa...

Nej lösningen måste vara att klistra in en text på FB-statusen. För det vet vi ju alla att det räddr liv. Jag föreslår följande text: Alla ni som arbetar som handläggare på FK, känner någon som gör det, känner någon som känner någon som gör det, känner till att det finns de som gör det, efter att ha läst det här känner til att det finns de som gör det: kopiera den här texten och klistra in i din status annars tycker du att handläggarna på FK förtjänar att överarbeta till skitlön. Man skulle rent utav kunna påstå att det är ditt fel att de tjänar så dåligt.