lördag 6 november 2010

Hellre en stor fisk i en liten stad än en mört i Dansbandskampen.

Dansband är ju inte min melodi men då Patrik’s Combo är med så måste man ju titta, när man inte har ett liv ändå alltså. Till mitt försvar så finns det inte så mycket annat att välja mellan. Toystory hade jag nog inte ens gillat om jag var 8 år och Men in Beiget känns just beiget. Och jag orkar inte kolla på gamla kändisar som tolkar varandras låtar. Så Dansbandskampen fick det bli. Patrik har ju en snygg gitarrist och så klär de i kilt – de hade allt att vinna alltså.

Men någonstans på E4:an söderut tappade de charmen och lade sig till med en norrländsk attityd när den är som sämst. Herrarna på täppan har aldrig fått kritik och nu blir det sågade i direktsänd tv. Det måste vara jobbigt för självförtroendet och kanske rent utav för självkänslan. Det är nog bäst för alla att Patrik’s Combo förblir en lagom stor fisk i en liten damm.

Inga kommentarer: