tisdag 4 januari 2011

Falsksång och Dracula på bal.

Det är svårt när det inte är lätt och det är svårt att blogga utan internet. Inte nog med att något inte står rätt till med min dator så har jag levt med en mobil utan uppkoppling i flera dagar! Ingen facebook, inget bloggande, inget meningslöst tidsfördriv. Därav min totala uselhet som bloggerska betraktad.

Annars är jag rätt duglig faktiskt, på flera sätt. Det har mamma sagt. Jag kan göra jättefina julstjärnor t.ex. Om ni är riktigt snälla kan ni få en till jul. Jag kan även stå på händer och återuppliva några gamla studentikosa dryckesvisor om det blir nödvändigt. Ja jag gör mitt bästa för att sprida den fina traditionen av pinsam falsksång på festliga tillställningar.

Nyårskalaset tyckte i alla fall jag var ett ypperligt tillfälle att lära jämtlänningarna fritt valda stycken ur diverse syndiga sånger. Resultatet var inte lika fantastiskt som jag hade föreställt mig, mest kanske för att jag inte kunde sångerna samt min totala brist på musikalitet. Men även solen har sina fläckar. Förutom rätt dålig sång så var det en fantastik kväll. Minst lika magisk som när Törnrosa sprang på balen eller var det Rödluvan? Hur som helst - magiskt var det. Ljusslingorna från Claus Ohlson glimmade välkomnande i fönstret och stearinljusen från kandelabrarna av skilda slag spred ett varmt sken över det väl tilltagna vardagsrummet. Värdinnan hade dagen till ära lagt svarta dukar på bordet och det dukades med svarta papptallrikar med vita prickar. Ungefär så såg det nog ut på Greve Draculas nyårsfest tyckte jag. Veck mellan ögonbryn bildades. De missförstod mig. Inte en vampyrfest i dålig bemärkelse utan på ett bra vis menade jag förstås. Ja ni fattar.

Inga kommentarer: