torsdag 27 januari 2011

Morgonstund har guld i mund (eller var är John Blund?)

Istället för att ligga i sängen och knappa på mobilen så kanske jag borde kliva upp och bestämma mig för att dagen har börjat trots att morgontimman är kriminellt tidig. Dessutom är jag hungrig. Och törstig. Vilket är ett mycket större bekymmer än ni utomsockens kanske tror (vi har fortfarande parasiter i vattnet och jag har inget färdigkokt som väntar på mig i kylen och varmtvatten ger som inte samma effekt när törsten gör sig påmind). Jag har förvisso en baginbox men det känns onödigt slösaktigt att släcka törsten med vin så här en fredagmorgon kl fem. Helt otippat känner jag nu att ögonlocken börjar bli lite tung så nu ska jag återgå till operation Försöka sova. Trevlig morgon, dag och helg på er!

Inga kommentarer: