lördag 12 februari 2011

Frihet, jämlikhet och systerskap.

Lyssnar på Lady Gagas nya Born this way. Det låter skit än så länge men man vänjer sig väl. Det brukar ju vara så. Tänker på Jossan som kom hem en dag och sa att hon hört Gagas senaste och att den var fruktansvärt dålig. Låten i fråga var Bad Romance. En vecka senare ca hade Jossan lagt upp hela texten på sin blogg och transan från västs dåliga romans dunkade ur högtalarna 24-7.

Är lycklig att jag en lördag som denna är ganska pigg. Eller i alla fall piggare än gårdagen. Vilket är tur för igår var en meningslös dag. Helt och hållet faktiskt. Jag spenderade mestadels av dagen i sängen förkyld och full av självömkan. När jag är förkyld, har huvudvärk, är bakis, är magsjuk eller lider av någon annan fruktansvärd åkomma så kan jag inte göra någonting. Det är hemskt och fruktansvärt. Jag kan inte ens titta på tv. Eller jag kan framför allt inte titta på tv rättare sagt. Det blir som att uppleva tv på riktigt som de så klatschigt säger på reklamen. Karaktärerna från rutan tränger sig på och det blir i 3D på ett obehagligt sätt. Som att kliva in och tvingas uppleva The Shining live ungefär. Inte alls kul faktiskt. Jag blir illamående och måste fly till mitt tysta sovrum. Så det är synd om mig bara så att ni vet.

Fast nu kan jag skönja ett svagt ljus i slutet av tunneln. Ljuset kommer från andra sidan stan, i närheten av Ica Matmästaren tror jag. Det vankas Frihetsfest. Frihet - vilket underbart ord. Och vad passar bättre än Frihetsfest en dag som denna när galningen Mubarak äntligen tagit sitt förnuft till fånga och retirerat? Som sagt det finns hopp om livet och ljus i tunnelns slut. I kväll blir det glamfest med frihet, jämlikhet och systerskap som tema.

1 kommentar:

S sa...

Åh vad roligt det låter. Skulle vilja följa med på glamfest nära Ica Matmästaren jag med men en annan har ju en massa plikter som vuxen och med ansvar...
-städa
- åka 1,5 mil skidor
- kvällsfodra hästar
- låta dottern ha en kompis som sover över
- stalljour i morgon kl 7.30

japp det är nog bara att vara hemma. hoppas dock att ni får en underbart rolig och mysig fest.

vad är en bal på slottet liksom...*suck*