torsdag 28 oktober 2010

Sås i påse eller ragga rätt.

Apropå  fullständigt irrationella företeelser så finns det en genbank med snyggspermier i USA. Behövde jag tillägga att denna exklusiva skara spermier finns infrusna, eller hur man nu förvarar spermier utan att de går å blir härskna som nån annan surjämte, i det förlovade landet på andra sidan havet? Förvånad hade jag faktiskt blivit på riktigt om snyggspermiebanken fanns i Stavanger. För norrbaggar bryr väl sig inte om sånt. De har ju sin fisk å alltihop. Fast inte blir det några barn av det inte!

Nej ska man ha barn får man ligga i och ska man ha snygga barn dessutom så måste man ragga rätt. Som man raggar får man ligga och den man ligger med får bädda eller hur det nu var. Eller så kan man alltså gå och köpa sig lite snyggspermier. Det finns ju gröt på tub så varför inte sälja sås i påse.

Tidigare var snyggbanken bara öppen för snygga människor. Man var så att säga emot blandäktenskap. Nu har man dock även öppnat upp banken för fula kvinnor, för som någon ansvarig Einstein på stället uttryckte det ”alla har rätt till snygga barn”.

Jag kan förvisso köpa grejen. Varför skaffa fula ungar när man kan skaffa snygga? Varför äta pölsa när man kan äta choklad liksom.

Det jag stör mig på är själva essensen i deras resonemnag, det är logiken som brister någonstans på vägen. Hur man än vrider och vänder på det om möjligt moraliska dilemmat med handel av snyggspermier så kommer vi alltid tillbaka till den grundläggande frågan: Varför ligga med fula när man kan ligga med snygga? Varför i hela friden ser man inte bara till att ligga med en snygg så är det ju klart å beta't? Men men det finns folk för allt. 

Annars är det en god idé. Företagssamhet är ju alltid bra. Typ.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha så sant.
Men precis som jag sa till tassen förrqa veckan...tyvärr är alla snygga/bra karlar nu upptagna så det är bara bottenskrapet kvar...

/sara